maandag 28 juni 2010

Grootste commerciële ledscherm op Schiphol Airport.


Bron; www.sign.nl
Amsterdam Airport Schiphol heeft een nieuwe blikvanger; een Panasonic ledscherm van 11,5 x 6,5 meter. Dit enorme grootbeeldscherm zal bezoekers van de Amsterdamse luchthaven bijna 24 uur per dag voorzien van informatie en entertainment.

Op vrijdag 11 juni werd het nieuwe Astrovision-scherm officieel in gebruik genomen met de live-uitzending van de WK-openingswedstrijd Zuid-Afrika - Mexico. Het Astrovisionscherm is 85 procent groter dan het vorige en heeft een aspect ratio van 16:9 (breedbeeld). De oppervlakte van 74 vierkante meter wordt gevuld door maar liefst 576 Panasonic displays van 36 x 36 cm die strak tegen elkaar geplaatst zijn. Net als het vorige scherm bevindt dit buitenscherm zich op het Jan Dellaertplein, tegenover de aankomsthal van de Luchthaven Schiphol.

Ook geluid
Ook de uitzendtijden zijn uitgebreid in vergelijking met het vorige scherm. Er wordt elke dag tussen 06.00 uur en 00.00 uur beeld én geluid getoond. De aansturing van het scherm en de technische monitoring vinden geheel via netwerktechnologie plaats.

Schiphol Media exploiteert het scherm en Panasonic is de komende vijf jaar verantwoordelijk voor het technisch onderhoud. Naast de Schiphol Media-programmering zal het scherm gebruikt kunnen worden door het Calamiteitencentrum van Schiphol voor bijvoorbeeld ontruimingsboodschappen. Ook zal er vijf jaar lang, vier keer per uur, dus 72 keer per dag, een Panasonic commercial worden uitgezonden.
Het nieuwe Panasonic scherm is het grootste ledscherm in Europa dat voor commerciële uitingen wordt gebruikt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten