dinsdag 29 maart 2011

Etalage van het Jaar.

Uitpakken is inpakken' was dit jaar het thema van de vierde Etalage van het Jaar verkiezing van Beekwilder. De winnende etalage is volgens de jury een waar kunstwerk dat kijkers weet in te pakken. Beekwilder kon rekenen op honderden inzendingen voor de Etalage van het Jaar award. Hieruit werden 24 nominaties geselecteerd, waaruit de vakjury - bestaande uit zakenvrouw Annemarie van Gaal, Willem Hans Beens (hoofd styling Eijerkamp Zutphen) en Dennis Wiegerinck (winnaar 2009) - de drie besten moesten filteren. Criteria waren stopkracht, vakmanschap, compositie en totaalbeeld. "Het was moeilijk om te kiezen uit zoveel mooie inzendingen met internationale allure. Maar kijkend naar eigenheid, gedrevenheid en passie vonden wij dit het meeste terug in Atelier Inge Koenen", aldus voorzitter Willem Hans Beens. Volgens de vakjury wist Atelier Inge Koenen met haar gedurfde etalage (foto), ‘een waar kunstwerk', kijkers in te pakken. De stopkracht zat in de combinatie van originaliteit, simplesse en creativiteit. Behalve de award ontving de winnaar ook een reis naar New York. Bekijk hier alle prijswinnaars.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten