zondag 24 juni 2012

Reclame op (de toe) komst.

De Ster laat weten druk aan het denken te zijn over reclame op tweede schermen van de publieke omroepen, maar vooral ook bij de eigen Ster-reclame op televisie. Reclame kan echt interactief worden. Adverteerders komen ook met eigen toepassingen. Red Bull laat tijdens de spot op tv met een een snowboardwedstrijd op het tweede scherm het filmpje zien maar dan vanuit het gezichtspunt van de snowboarder zien. Bekijk het zelf hieronder.


Bron; www.frankwatching.com
Het synchroniseren van beeld en geluid op beide schermen gebeurt met technologie van het Britse bedrijf Shazam. Dit is vooral bekend van ‘tagging’ en herkenning van muziek in een app die al 200 miljoen keer wordt gebruikt. Door onder meer een samenwerking met American Idol, met de Grammy Awards en Super Bowl kwam Shazam in de markt van tweede schermen terecht. Shazam tekende recent met ITV een exclusieve overeenkomst om adverteerders uitbreiding van hun reclamebereik en interactiviteit te bieden op tweede schermen. Gezien de term ‘Shazam-enabled ads’ wordt er iets van een standaard gezet.

1 opmerking: