donderdag 19 juli 2012

Audi City.

Automerk Audi gaat twintig cyberstores openen in even zoveel wereldsteden. Daarmee neemt de Duitse autogigant afscheid van de traditionele showroom om deze plaats te laten maken voor een totaal nieuw interactieve winkelbeleving. Grote interactieve videoschermen, touch screens en personeel die de klant ondersteunen door middel van hun iPads vormen de smaakmakers van dit nieuwe concept.

Wereldstad Londen mocht het spits afbijten. Daar ging afgelopen maandag de eerste cyberstore open onder toeziend oog van een keur aan bekende mensen. In de showroom is vrijwel geen enkel model Audi te bespeuren, terwijl toch alle types in alle mogelijke kleurvarianten aanwezig zijn. Niet fysiek, maar wel op interactieve muurvullende videoschermen.

Het ‘Nieuwe Winkelen’ krijgt met deze actie van Audi opnieuw een impuls om neer te dalen in het detailhandelslandschap. Waarom zou een winkel alle modellen en kleuren fysiek aanwezig moeten hebben, terwijl nieuwe media het complete aanbod beschikbaar maakt voor de shopper? Een parade aan producten en modellen is niet voldoende om de aandacht van de klant vast te houden, die wil dolgraag nieuwe impulsen en nieuwe vormen van beleving.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten