dinsdag 25 september 2012

Zoenen voor de Golf.

Volkswagen-campagne zet bij lancering van de Golf VII in op emoties en interactieve giant posters van blowUP media in Berlijn Interactieve giant poster om te zoenen: op een oppervlak van in totaal bijna 1000 m2 presenteren blowUP media en Volkswagen van 10 september t/m 4 oktober op de Postdamer Platz in Berlijn de nieuwste Golf. Hierbij spelen interactieve elementen een bijzondere rol. De complete zuidingang van het S-Bahnstation is afgedekt en voorzien van campagnemotieven. Geïntegreerd in het gigantische reclameoppervlak aan de binnengevel bevindt zich een digitaal LED-screen van meer dan 40 m2. Aan de buitenkant bevinden zich acht touchscreens met ingebouwde camera's, waarmee passanten zoenend op de foto kunnen. Het idee: het resultaat kan meteen op het grote board aan de andere kant worden bekeken. De gebruikte techniek van het grote LED-scherm en de touchscreens maken een tot dusverre unieke vorm van interactie met de doelgroep mogelijk, waardoor deze op een emotionele manier wordt aangesproken. "Onze reclame moet mensen raken - met authentieke, menselijke, sympathieke en duidelijke boodschappen. Op die manier willen we het positieve imago van het merk Volkswagen verder versterken", aldus Giovanni Perosino, projectleider Marketingcommunicatie Volkswagen. De creatieve ontwikkeling van de eerste campagnefase van de Golf VII was voor de productie een spannende uitdaging en lag in handen van DDB Tribal Berlin. Voor de uitvoering waren behalve blowUP media ook het bureau Mediacom en het gespecialiseerde bureau Magic Poster verantwoordelijk. Katrin A. Robertson, Group Managing Director van blowUP media: "Voor het oplossen van deze opgave was meer nodig dan alleen onze expertise op het gebied van giant posters. Voor de speciale techniek en complexe integratie van interactieve elementen hebben we alles uit de kast gehaald. Maar het was de moeite waard. We zijn ervan overtuigd dat de combinatie van traditioneel postermedium en digitale techniek op deze centrale locatie in Berlijn een bijzondere, blijvende aandacht voor de nieuwe Golf kan genereren." Het combineren van digitale en traditionele reclameconcepten en de samenwerking met andere media maakt duidelijk: het bedrijf blowUP media, dat deel uitmaakt van de Stöer Groep, is de nummer één op het gebied van interactieve oplossingen.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen