donderdag 30 mei 2013

nieuwe formule Kijkshop.



Kijkshop heeft een cross-channel store geopend, waarin online en offline winkelen zijn geïntegreerd De retailer is bekend om zijn vitrines waarbij klant bij de balie een koopbon invult en daarna het product direct meeneemt. In de nieuwe winkel hebben vitrines deels plaatsgemaakt voor grote NEC touchscreens. Deze sloten perfect aan op de vraag van Kijkshop. Consumenten kunnen via deze schermen op eenvoudige wijze onder andere telefoons, kookgerei en cosmetica bestellen.

Omdat gemak centraal staat in dit nieuwe winkelconcept, is de koopbon vervangen door een koopkaart die de klant bij elk touchscreen kan scannen om een artikel toe te voegen. De kaart kan vervolgens bij de kassa worden uitgelezen om het artikel af te rekenen. Een deel van het assortiment is direct mee te nemen, de rest kan gratis worden thuisbezorgd of een dag later worden afgehaald.

Kijkshop is met dit concept de eerste retailer die on- en offline op deze wijze integreert, zegt COO Frans Pruijn. “Wij spelen hiermee in op het veranderende consumentengedrag. Met dit nieuwe winkelconcept zijn we in staat een oneindig assortiment aan te bieden op minder dan 100 m2. Het geeft ons de mogelijkheid met onze formule op A-locaties aanwezig te zijn. Wij willen dit concept, na een succesvolle pilot-periode, verder uitrollen.”

De gebruikte software is door Leftclick te Mierlo geheel nieuw opgebouwd voor Kijkshop.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten