maandag 11 mei 2015

Turning, into something you want to do.


Meer dan 40% van de kinderen in de VS heeft gaatjes als ze naar de basisschool gaan. Waarom? Ze houden niet van poetsen! Dus bedachten en ontwikkelden we - samen met kinderen - Brush Busters: een storytelling platform waarmee tandenpoetsen leuk wordt. De verhalen spelen zich af rondom een Viking (Bjorn) en een Vampier (Vicky) met tandproblemen. Het verhaal komt tot leven op tablet of mobiel. Door dagelijks zelf goed te poetsen, kunnen kinderen de tanden van Bjorn en Vicky redden. Geluidsdetectie zorgt ervoor dat kinderen met het geluid van een elektrische tandenborstel de game kunnen besturen. De game werkt het beste met de Philips Sonicare for Kids. De karakters geven de kinderen real-time feedback.

Het verhaal is meer dan een leuke aanleiding voor kinderen om te poetsen. Wetenschappelijk onderzoek toont aan dat door kinderen dagelijks te laten poetsen, de kans op goede verzorging ook op latere leeftijd aanzienlijk vergroot. De verhaallijn bevat daarom voldoende haakjes om kinderen betrokken te houden en zo een duurzame gedragsverandering te realiseren. Ook ouders en tandartsen spelen een rol. In tandartspraktijken komen de karakters Vicky en Bjorn via posters, stripverhalen en video's tot leven. En vormen zo onderwerp voor gesprek met de kinderen en hun ouders. Ouders kunnen bijhouden of hun kinderen goed poetsen, in de verhaallijn eigen beloningen instellen en nieuwe tandartsafspraken maken. Zo maakt Philips zijn belofte “Innovation that matters to you” middels een nieuwe mediastrategie ook waar.

Centraal in de campagne staat de smartphone of tablet waarop het verhaal van Vicky en Bjorn tot leven komt en kinderen uitdaagt mee te poetsen. De game zelf is beschikbaar als gratis download voor iPhone en iPad in de Appstore. De geluidsdetectie in de game is geoptimaliseerd voor de Philips Sonicare For Kids, maar de content is ook te bekijken door gebruikers van andere tandenborstels. Maar de mobiele applicatie is veel meer dan alleen een game. Het is een platform waar de ouders en tandartsen een actieve rol spelen. Zij kunnen bijhouden of hun kinderen goed poetsen, in de verhaallijn eigen beloningen instellen en nieuwe tandartsafspraken maken. Bovendien zijn er strips, video’s en posters met Bjorn en Vicky ontwikkeld, die in de wachtkamer van tandartspraktijken worden gebruikt om de kinderen gezonde gewoontes aan te leren of voor te bereiden op hun behandeling.

80% van de kinderen die het verhaal beginnen komt terug en volgt het verhaal tot het einde. Hiermee redden zij niet alleen Bjorn of Vicky, maar hebben zij voldoende contactmomenten gehad om in hun jeugd en op latere leeftijd poetsen een dagelijks onderdeel van hun routine te maken. Het tweede resultaat is commercieel: Brush Busters stelt vertegenwoordigers in staat een gesprek te hebben met tandartsen, die op hun beurt weer in staat zijn om ouders te helpen om kinderen aan het poetsen te krijgen. En natuurlijk om de Philips Sonicare For Kids aan te bevelen. Op basis van het succes van Brush Busters, wordt nu een serie aanvullende tools en educatief materiaal gemaakt met Bjorn en Vicky in de hoofdrol. Voor Philips is deze aanpak enorm succesvol gebleken: na de verenigde Staten wordt Brush Busters nu uitgerold naar meerdere andere landen, waaronder Rusland en Japan.




Made by www.achtung.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen