vrijdag 25 juni 2010


Bron: www.signtotaal.nl
Beleggen via touchscreens van CBS Outdoor op NS-stations
Vanaf nu kunnen treinreizigers op vijf NS-stations op een NS-spread hun persoonlijk beleggingsrisico vaststellen en het mogelijke rendement berekenen. Het gaat om een nieuwe techniek, die MoneYou in samenwerking met CBS Outdoor ontwikkelde en die niet eerder op een NS-spread op stations is toegepast.
Met deze nieuwe techniek kunnen voorbijgangers al wachtende op de trein met een aantal simpele handelingen bepalen wat hun maximale beleggingsrisico is en hoeveel rendement daar mogelijk tegenover staat. Het NS-station is bij uitstek een geschikte locatie, vanwege de gemiddelde wachttijd van zeven minuten en de hoge concentratie van reizigers. De applicatie op de NS-spread en de tool op de website zijn onderdeel van de nieuwe manier van beleggen die MoneYou op 3 mei j.l. introduceerde. De interactieve campagne ‘MoneYou, geen gedoe’ is te zien op een NS-spread op de vijf grote NS-stations in Nederland. De campagne loopt van 16 juni tot 30 juni a.s.
Interactieve techniek
De NS-spread is voorzien van een LCD televisie met ingebouwde computer. Een speciale touchscreenfolie op het scherm, zorgt dat het beeld wordt beïnvloed door aanraking van het scherm. Reizigers kunnen via een keuzemenu hun startkapitaal bepalen, evenals de rendementsverdeling van dit kapitaal via de vier Schuiven op het scherm.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten