vrijdag 21 december 2012

Grolsch en NRC zetten augmented reality in voor 3FM Serious Request .

Bron; www.nederlandsmedianieuws.nl
Bierbrouwer Grolsch biedt de mogelijkheid om via augmented reality een donatie te doen voor 3FM Serious Request. Door de printadvertenties van de brouwer te scannen met de Layar app op een smartphone of tablet kunnen lezers eenvoudig 3FM Serious Request steunen. Het is voor het eerst in Nederland dat consumenten via augmented reality een bijdrage kunnen leveren aan een goed doel. NRC Media ontwikkelde de augmented reality campagne en realiseert zo op bijzondere wijze interactie met de doelgroep.

Jan Nales, Marketing Directeur Grolsch: "Grolsch is één van de hoofdpartners van 3FM Serious Request 2012. Met onze 3FM Serious Request acties - de speciale blikken, de P(l)opquiz en de benefietavond in Atak - willen we zoveel mogelijk consumenten aanspreken, om uiteindelijk een groot bedrag over te kunnen maken voor het Glazen Huis. Hiervoor willen we ook onze printadvertenties inzetten. Door augmented reality te linken aan onze printcampagne willen we zoveel mogelijk interactie met en participatie van het publiek realiseren. Het doel van de gehele campagne is duidelijk: 3FM Serious Request steunen."

Augmented reality: Koppeling print en online Augmented reality brengt print en online bij elkaar. Deze techniek wordt door NRC inmiddels in meerdere advertenties ingezet om interactie met lezers te vergroten; het doen van een transactie is echter een Nederlandse primeur. Nog nooit eerder werd op dergelijke laagdrempelige wijze doneren via smartphone of tablet mogelijk gemaakt. Om de campagne te kunnen bekijken is de gratis Layar app nodig. Die app is te vinden in zowel de AppStore als in Google Play (Android).

Real-time meetbaar "Door augmented reality toe te passen in onze advertenties hebben we real-time inzicht in statistieken en het klikgedrag, zodat we het resultaat van een campagne meteen zien en, indien nodig, snel kunnen bijsturen", aldus Jan Nales.

Het concept van de augmented reality campagne van Grolsch is ontwikkeld door NRC Media en gerealiseerd door Purple Cow Concepts, een bureau dat is gespecialiseerd in nieuwe digitale media, met een focus op mobiele toepassingen.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen