vrijdag 17 oktober 2008

Tunnel-visie.


Een blik uit het raam van de ondergrondse wordt een blik in de toekomst van de buiten reclame.

Vanaf komend voorjaar kun je in New York (op de 42nd Street-Times Square shuttle ) geprojecteerde advertenties voorbij zien vliegen. Tunnel -visie is een onderdeel van een ambitieus plan van de Metropolitan Transportation Authority om meer ruimte geschikt te maken voor advertenties. Tot heden is dit idee nog nergens getoond maar de bedoeling is dat het straks vanuit de voortrazende treinraam lijkt, alsof de geprojecteerde advertenties op de tunnelwand stil hangen.

“We have a way of projecting multiple images on the side of a tunnel wall as a train moves from one station to the next station,” said Rob Walker, the president of SideTrack. (a Winnipeg company) The company shows about 360 images over a 15-second period and times the display of the images to the speed of a given train.
Mr. Walker compared it to a children’s flip book, where static images in rapid succession give the impression of movement.
Bron; The New York Times, incl. video.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten