donderdag 20 november 2008

Lichtend voorbeeld van netwerken.


De broers Bos waren geregeld op congressen, deden aan netwerken en kwamen thuis met leuke gesprekken, maar weinig echte leads. Een naambordje zegt immers niets over de persoon, zijn verantwoordelijkheden en zijn behoeftes. De twee ontwikkelden een interactieve badge.
Badge2Match is op het eerste oog een normale badge, formaat creditcard. Grootste verschil: er zit een lampje aan de bovenzijde. Bij het registreren voor een event geeft de bezoeker zijn wensen en verwachtingen door, die gegevens worden op de badge geladen. De badge licht op als er een bezoeker met dezelfde interesses in de buurt is. "Alles kan ingesteld worden, maar wij hanteren normaal gesproken een ondergrens van 70 procent overeenkomsten tussen twee profielen", zegt medeoprichter Onno Bos (42). De badges kijken niet alleen naar profielen. Het systeem is zo ingericht dat er nooit een match gegeven wordt voor iemand die al met iemand praat. Duurt een gesprek langer dan één minuut, dan zal de badge niet meer oplichten als je dezelfde persoon later nog eens treft. Geen zin om te praten? De badge uitzetten kan ook (zij het tijdelijk). En ook aan kleurenblindheid is gedacht. Naast het oplichten van een lampje in negen kleuren gaat er een signaal af. In de nieuwe versie komt ook een track and trace systeem. "Neem een medisch congres. Artsen zijn verplicht een aantal seminars te volgen, wij kunnen dat in kaart brengen."
"Recent hebben we ons businessmodel gewijzigd van badges verkopen naar badges verhuren. Dat bleek beter bij de markt te passen, hoewel het kopen van een badge uiteindelijk goedkoper is". De twee broers zijn nog maar net gestart, nu al veroveren ze het buitenland. De onderneming heeft inmiddels distributeurs in Duitsland en Engeland. En Dubai lonkt. "Er zijn veel congressen en in Dubai willen ze altijd de laatste technieken." De aanvraag voor Nederlands octrooi is inmiddels de deur uit.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten