Bron: www.popai.nl
We kwamen op het spoor van de DelayMirror, een speciale spiegel van Zweedse makelij, die het mogelijk maakt om jezelf van achteren te bekijken. De spiegel toont een beeld van jezelf met drie seconden vertraging. Even een rondje draaien voor de spiegel, en je ziet jezelf vanuit een heel ander perspectief.Een kleine speurtocht op internet wees uit dat er al langer gebruikt wordt gemaakt van de spiegel als marketingtool. Bijvoorbeeld in de flagship-store van Bloomingdales in New York: hier zijn sinds 2007 jaar een heel ander type interactieve spiegels geïnstalleerd. Kledingshoppers kunnen voor de spiegel plaatsnemen en zichzelf als een soort levende Barbie allerlei verschillende kleding aanpassen. Virtuele kleding, eigenlijk. Dat ziet er dan zo uit.
Maar deze techniek had nog wat beperkingen: de shopper kan kiezen uit slechts een aantal kledingstukken en zoals op de foto te zien is: de kleding ‘past’ niet helemaal.
Bij het Duitse Fraunhofer Instituut, hebben ze het concept virtuele spiegel nog wat verder ontwikkeld. Eerst kwamen ze met een spiegel voor in de Adidas Flagship Store in Parijs, waar een shopper meerdere typen Adidas schoenen kon passen zonder te bukken. In 2008 kwamen de Duitsers met een spiegel die je verschillende dessins shirts laat uitproberen. Best indrukwekkend:
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten