dinsdag 19 oktober 2010

Interactieve etalage Diesel in Bijenkorf


Bron; www.signtotaal.nl
Diesel had een interactieve etalage in de Bijenkorf waarbij gebruik werdt gemaakt van thermal imaging. Bij thermal imaging ontstaan beelden door warmte die vrijkomt. In de Bijenkorf op de hoek bij de Dam, had Diesel een spiegel geplaatst. De spiegel zette de lichaamswarmte van de persoon die ervoor stond om in energie.

Het concept is tot stand gekomen in samenwerking met ChampagneValentine. Diesel staat hierbij letterlijk voor energie (Diesel turns energy into power).
De lichaamswarmte van mensen wordt getransformeerd op het scherm, waarbij graphics, sparks en ontbranding toegepast worden.

Voorbijgangers worden uitgenodigd om te spelen met hun eigen energie en te kijken naar hoe deze persoonlijke energie zich omzet in beeld.
Naast dit scherm, was er in de etalage een kunstwerk gebouwd, waarbij honderden objecten versmolten waren en vanuit de diepte naar het licht toe groeiden. Het ging om objecten zoals speelgoedautootjes, kandelaars, dancing shiva’s, tafeltjes, poppen, bloemen en de eigen producten van Diesel. Dit alles was bedekt met een zilveren coating, die het licht van het scherm weerkaatste. Op de eerste etage van de Bijenkorf (op de Diesel mannenafdeling) was hiervan meer te zien.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten