vrijdag 11 februari 2011

Elektronicaproducenten lijden verlies op tv-verkopen.


Bron; www.elektroretailmagazine.nl
Bijna alle grote elektronicaproducenten hebben in het vierde kwartaal van 2010 verlies op de verkoop van platte televisies geleden. De fabrikanten hebben allemaal te kampen met detaillisten die van hun voorraden af moeten en de prijzen daarom verlagen.

Sony meldde een negatief resultaat van 13 miljard yen (115 miljoen euro) op de verkoop van TV`s in het vierde kwartaal. Wel verkocht het concern de laatste drie maanden van 2010 meer televisies: 7,9 miljoen stuks tegen 5,4 miljoen dezelfde periode 2009. Panasonic, de grootste concurrent van Sony op de Japanse markt, verkocht er 6,4 miljoen. Samsung is nog steeds marktleider met 12,7 miljoen TV`s, een stijging van 17%, gevolgd door LG met 8,7 miljoen.
Philips speelt een steeds kleinere rol op de TV-markt. De producent wilde 2010 met winst voor de TV-divisie afsluiten, maar is daar niet in geslaagd. In het vierde kwartaal werd een verlies van 69 miljoen euro op deze activiteit geleden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten