donderdag 14 juli 2011

Delfts blauw vliegtuig.


Het waren een hoop bloed zweet en tranen, maar na krap 24 uur montagewerk was de klus dan toch geklaard en was het 64 meter lange en 18 meter hoge KLM vliegtuig bestickerd met 4000 afbeeldingen, elk in de vorm van een Delfts blauw tegeltje.

Al jaren is de PPP Group het enige bedrijf ter wereld dat in samenwerking met Avery en Vinytouch in staat is om vliegtuigen te voorzien van promotionele uitingen. Vaak zijn dit tijdelijke restylings, maar even zo vaak betreft het reclameuitingen op vliegtuigen.

Aanleiding voor deze uiting was de campagne Tile & Inspire die wereldwijd plaats vond in april en mei. Iedereen werd uitgenodigd om online via met name Facebook een Delfts blauw tegeltje met een inspirerende boodschap te maken en zo een plekje op het KLM-vliegtuig te bemachtigen. Uit de meest inspirerende inzendingen zijn ad random 4000 winnaars getrokken en die staan afgebeeld op de Boeing 777-200, die woensdag ook haar eerste vlucht maakte. In 154 landen zijn er 120.000 tegels gemaakt waarvan er 77.000 zijn ingestuurd om op het vliegtuig te komen. Uiteindelijk was er meer dan 500 m2 aan vinyl, verdeeld over 300 vellen, nodig om het gehele vliegtuig te bedekken met de tegeltjes.

Na afloop kon er door de samenwerkende partijen: Tribal DDB, Rapp, MediaMonks, KLM Deco, KLM Engineering, KLM Marketing, Vinytouch, Avery en de PPP Group teruggekeken worden op een meer dan geslaagd project.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten