voorbeeld: billboardreclame
Omzet stijging door billboardreclame
De Noorse luchtvaartmaatschappij Norwegian.com zag haar verkoop met 25% stijgen. De Nederlandse consument werd geattendeerd op de nieuwe prijsvechter door een initiatief van Posterscope. Samen met de buitenreclame exploitanten CBS Outdoor, JCDecaux, Hillenaar, MMD Media en Brouwers & Partners wilde Posterscope aantonen dat een billboardreclame werkt!
Een aantal internationale merken kregen het unieke aanbod zichzelf te introduceren op de Nederlandse markt via een gratis landelijke billboardcampagne. De maatschappij was in de weken 32 en 33 zichtbaar in heel Nederland. Sales Department Norwegian.com. “The campaign gave us a substantial rise in sold tickets to Scandinavia and proves that the outdoor media is useful as a tactical medium”.
Een aantal internationale merken kregen het unieke aanbod zichzelf te introduceren op de Nederlandse markt via een gratis landelijke billboardcampagne. De maatschappij was in de weken 32 en 33 zichtbaar in heel Nederland. Sales Department Norwegian.com. “The campaign gave us a substantial rise in sold tickets to Scandinavia and proves that the outdoor media is useful as a tactical medium”.
Marktonderzoeksbureau Validators heeft na afloop van de campagne een eye-tracking onderzoek uitgevoerd. The Choice Marktonderzoek & Advies en Posterscope Insight onderzochten de resultaten.
De drie belangrijkste analyses van Norwegian.com op een rij:
De bekendheid van Norwegian.com is verdubbeld;
Een vijfde van de respondenten overweegt om met hen te vliegen;
De billboardcampagne tot een 25% verkoopstijging heeft geleid.
De drie belangrijkste analyses van Norwegian.com op een rij:
De bekendheid van Norwegian.com is verdubbeld;
Een vijfde van de respondenten overweegt om met hen te vliegen;
De billboardcampagne tot een 25% verkoopstijging heeft geleid.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten