donderdag 12 juli 2012

Harvest Communications zaait reclame in.



Bron; www.adformatie.nl
Gepatenteerde zaaitechniek uit Noorwegen, maakt 'oogstreclame' nu ook in Nederland mogelijk.
Een door het Noorse bedrijf Kverneland gepatenteerde zaaitechniek, die onder andere werkt op basis van GPS-systemen is ook in Nederland beschikbaar. De techniek maakt het mogelijk om akkerland te exploiteren als reclamemedium. De exploitatie in Nederland wordt gedaan door Harvest Communications.
Na inzaaien van reclameboodschappen op groot formaat (ca. drie hectare) volgt een periode van exposure van drie รก zes maanden. Volgens Harvest Communications gaat het om een zeer duurzame manier van communiceren, al was het alleen maar omdat de gewassen uiteindelijk op het bord van de consument belanden.
Bereik wordt opgebouwd door de reclamevlakken in te zaaien bij luchthavens. Bij opstijgen en landen zouden passagiers worden geconfronteerd met de ‘groene’ reclameboodschap. Gemiddeld kost de inzet van deze manier van reclamemaken tussen 35 en 50 duizend euro.
Harvest Communications heeft een inschatting gemaakt van het te behalen bereik per luchthaven. Harvest Communications meldt nog geen concrete Nederlandse projecten.
(De afbeelding met Unox stamt uit 2008 en is tot stand gebracht door Fieldmedia met gebruik van de zaaitechniek van Kverneland.)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten