vrijdag 14 december 2012

Uitgever opent 275 virtuele winkels .


Bron; www.sign.nl

Uitgeverij A.W. Bruna heeft tijdelijk haar buitenreclamecampagnes op 275 objecten op NS-stations bij CBS Outdoor verrijkt met Augmented Reality. Ter promotie van twee nieuwe boeken zijn de campagnes voorzien van Layar. Door de uiting te scannen met de Layar app op de smartphone of de tablet kan de consument direct kiezen uit drie mogelijkheden; zij kan het eerste hoofdstuk van het boek lezen, het boek kan direct online worden besteld via bol.com of het boek kan worden gedownload via iBooks op de smartphone of de tablet. “Augmented Reality in combinatie met buitenreclame biedt adverteerders talloze mogelijkheden. Vooral omdat CBS Outdoor exclusieve contracten heeft met ‘wachttijd’ locaties als de NS en Schiphol, geeft dit de adverteerder de mogelijkheid om maximaal gebruik te maken van deze technologie”, aldus Guy Grimmelt, Marketing & Business Development Director van CBS Outdoor. “Aan campagnes kan extra interactieve content worden toegevoegd die voor de doelgroep zeer eenvoudig te benaderen is en vele voordelen kan bieden. A.W. Bruna stimuleert zo de aankoop van boeken door toevoeging van Augmented Reality. Hun marketingkanaal wordt een direct saleskanaal. Er wordt vaak gedacht dat het toevoegen van Augmented Reality erg duur is, maar het is juist kostenefficiënt”. “Door de Layar app wordt heel goed meetbaar of consumenten geïnteresseerd zijn in extra informatie. Het is een mooie mogelijkheid om onze buitenreclamecampagne interactiever te maken. We gaan dit heel goed evalueren, conclusies trekken en bepalen of dit een onderdeel gaat worden van onze marketingmix”, aldus Marieke Niezen, marketingmanager A.W. Bruna Uitgevers.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten