vrijdag 5 april 2013



Bron; www.jcdecaux.nl

Alsof je hem zelf in je hand hebt. Alsof je zelf de neus van de Nike Free 5.0 achteroverduwt om de extreme flexibiliteit te ervaren. Dankzij de eerste holografische 3-D toepassing in buitenreclame in Nederland laten Nike en JCDecaux actieve 20-ers in Amsterdam op innovatieve wijze kennismaken met de nieuwste natural motion propositie van Nike. De holografische animaties zijn te zien op het Leidseplein, Rembrandtplein en het Damrak (tegenover de Bijenkorf). De zogenaamde holocubes zijn transparant en dus van beide zijden van de posterkast zichtbaar.

Originele invulling 
“Om leading te zijn in natural running staat de overall (media) aanpak in het teken van demonstreren van flexibiliteit. Kernwoorden voor de kanaalkeuze zijn innovatie, premium en, indien mogelijk, interactief” aldus Dirk de Gooyer van Mindshare. “In samenwerking met Kinetic en JCDecaux hebben we voor OOH een originele invulling gevonden”.

“De holo-Abri’s trokken al op de eerste campagnedag veel bekijks”, vult Marc van Amerongen, Marketing Manager van JCDecaux, aan. “Van zowel het product als het merk Nike gaat een sterke aantrekkingskracht uit, de techniek die gebruikt wordt is niet eerder vertoond en op locaties als het Leidseplein hebben mensen vaak ook de tijd om echt even van de ervaring te genieten.” 

Van statisch naar dynamisch
Volgens Van Amerongen staat de primeur van Nike en JCDecaux niet op zich. “Door de voortschrijdende technische ontwikkelingen is buitenreclame niet alleen sterk als statisch massamedium, maar ook als dynamisch en interactief medium waarbij de consument intensief contact maakt met de uiting. De holografische schoen van Nike is hier een prachtig voorbeeld van. Ik verwacht dat we deze techniek de komende jaren vaker gaan terugzien in buitenreclamecampagnes van innovatieve merken.”

Deze Spectacular is mogelijk gemaakt door Nike, Mindshare & Kinetic, reclamebureau Jung von Matt/Neckar en JCDecaux Innovate 

zie hier de video

Geen opmerkingen:

Een reactie posten