vrijdag 25 oktober 2013

Latte met je eigen foto.


Hoe kun je je onderscheiden van je concurrenten? Door klanten een ultieme klantbeleving te geven. Zorg voor een spraakmakend product of service. Geef je klanten een ervaring die ze niet snel vergeten en waar ze zo van onder de indruk zijn dat ze hier graag over praten, en dit willen delen met vrienden.

Meer buzz en omzet met een bijzondere koffie beleving

Let’s café, een koffieketen in Taiwan met meer dan 2000 koffiecorners in FamilyMart supermarkten, wilden meer buzz creëren rondom hun merk. De kiosks moeten namelijk concurreren met grote ketens met echte koffiezaken. Zij bedachten een idee om de koffie ervaring te vergroten. Klanten kunnen foto’s van hun eigen gezicht direct laten printen op het schuim van de latte die ze bestellen.
Wanneer een klant een latte bestelt dan kunnen ze een foto van zichzelf nemen met hun smartphone en deze doorsturen naar de machine. De koffiemachine print deze foto vervolgens in het schuim van de koffie met een bruin eetbaar poeder. Zo heb je dus een koffie met je eigen gezicht erop! Dit viel enorm in de smaak bij klanten en is een groot succes. Het merk kreeg hierdoor enorm veel publiciteit via sociale en de traditionele media. En ze verkopen nu veel meer koffie.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten